Dit state-of-the-art aluminium materiaal is voornamelijk gemaakt van 6011 legering en levert de beste sterkte / gewichtsverhoudingen in zijn klasse. Het frame is ook voorzien van unieke lastechnologieën voor een hoogwaardige rijkwaliteit.

Trance 29
SINGLETRACK SPEED
Highlights
Deze veelzijdige trailbike is gebouwd op een lichtgewicht, stijf en supersterk ALUXX SL-frameset die onze nieuwste Maestro-veersysteem combineert met verstelbare framegeometrie. De bovenste Advanced Forged Composite-rocker arm heeft een Flip Chip waarmee je de framegeometrie kunt aanpassen. Kies een steilere of flauwere balhoofdbuis/zadelbuishoeken en een 35 mm of 45 mm bottom bracket drop om het rijgedrag af te stemmen op het terrein en jouw rijstijl. Hij is ontworpen rond een voorvork met een veerweg van 130 mm en de algehele geometrie is afgesteld om de prestaties op ruige trails te maximaliseren.

ALUXX SL ALUMINIUM FRAME
Maestro Suspension Technology
Vier strategisch geplaatste draaipunten en twee linkages werken allemaal samen om één enkel zwevend draaipunt te creëren voor het meest actieve, efficiënte en onafhankelijke veersysteem in het terrein.
Advanced Forged Composite Upper Rocker Arm
Een ultramodern hogedrukgietproces wordt gebruikt om de carbon bovenste rocker arm te produceren, waardoor deze lichter, stijver en sterker is dan een aluminium versie.
Opslagmogelijkheden op het frame
De frameset heeft ook een vernieuwd interface voor het opbergen van gereedschap op het frame aan de onderkant van de bovenbuis.
Aanpasbare framegeometrie
Met de Flip Chip kun je de hoek van de balhoofdbuis en de zitbuis veranderen, samen met de hoogte van de trapas, om het rijgedrag te verfijnen. Je kunt de lage instelling kiezen voor sneller, meer open terrein of de hoge instelling voor langzamere, meer technische singletracks.
OverDrive
Giant's originele oversized vorkbuis-technologie. De oversized balhoofdlagers (1 1/2 "onder en 1 1/8" boven) en de taps toelopende stuurbuis zorgen samen voor een optimale stuurstijfheid, ontworpen om nauwkeurige stuurprestaties te bieden.
Geïntegreerde kabelpoorten
Nieuw ontwerp voor interne kabelgeleiding biedt een strakke look en prestaties voor derailleur-, rem- en dropperpost-kabels en behuizing.
PowerCore
Een enorm oversized trapas / liggende achtervork is voorzien van een volledig geïntegreerd 92 millimeter breed trapasontwerp. Asymmetrische liggende achtervorken zorgen voor extra stijfheid aan de aandrijfzijde en stabiliteit aan de niet-aandrijfzijde.
Geïntegreerde framebescherming
Achtervork en onderbuis aan de aandrijfzijde zijn voorzien van ingebouwde bescherming tegen stenen en vuil.
Boost naven
Bredere naafafstand (148 mm achter) resulteert in stijvere wielen voor extra controle plus meer ruimte voor bredere banden en een verbeterde kettinglijn voor optimale aandrijflijnprestaties.
Giant Tubeless System
Tubeless WheelSystem en banden bieden verbeterde efficiëntie, comfort en controle.
Foto's
Selecting any of the image buttons will open a larger image gallery with image descriptions